Biljettfrågor

Biljettfrågor

Nedan kan du hitta svar på de vanligast frågorna vi får om biljetter till våra föreställingar och konserter.

Jag har blivit förhindrad att gå, kan ni återköpa min biljett?

Vi kan tyvärr inte återköpa din biljett. Tickster erbjuder en avbeställningsförsäkring som du kan teckna i samband med biljettköpet och som i vissa fall kan betala tillbaka pengarna för biljetten.

Kan jag byta min biljett till annat datum?

Vänd dig till Tickster på 0771-47 70 70 eller support@tickster.com så kan de hjälpa dig att byta datum (under förutsättning att det finns lediga platser på det datum du vill byta till).

Jag vill ge bort ett presentkort, hur gör jag?

Presentkort i olika valörer bokas och betalas via Tickster

Jag vill äta middag i pausen, men har redan köpt biljett. Hur gör jag?

Middagen i pausen måste bokas i förväg. Kontakta Tickster på 0771-47 70 70 eller support@tickster.com så hjälper de till med bokning och betalning av måltiden.

Jag vill boka biljetter för en grupp, hur gör jag?

Grupper på minst 15 personer bokas via vår biljettkassa biljett@vastanateater.se

Hur bokar jag rullstolsplats?

Rullstolsplats bokas via vår biljettkassa biljett@vastanateater.se

 Finns hörselslinga i lokalen?

Ja, vi tillhandahåller hörselslinga både på Stora scenen och Loftet-scenen.

Kan jag köpa biljett på plats i Berättarladan?

Vår biljettkassa öppnar två timmar innan föreställning på sommaren (en timme innan för övriga event) och du kan köpa biljett på plats. Vi rekommenderar dock att du bokar i förväg då biljetterna ofta tar slut.

 Hur tar jag mig från Sunne till Berättarladan?

I vissa teaterpaket som några av hotellanläggningarna (Broby Gästgivargård, Selma Spa, Frykenstrand och Ulvsby herrgård) erbjuder ingår busstransport till och från Berättarladan. Parkering för bil finns i anslutning till Berättarladan. Det går att cykla eller gå från Sunne centrum (5 km) men ta i beaktande en lång uppförsbacke innan du når fram.